- نویسنده: مهدی سعیدی
- تاریخ بروزرسانی: 18 شهریور 1402
- جامعه مگاگپ
نویسنده: مهدی سعیدی
مدیرعامل شرکت آسانسور
بیائید از دیدگاه یک دکتر و یک ویزیت ساده ، جلسه فروش را بررسی کنیم ؛
۱. تشخیص
یک دکتر در جلسه ویزیت ، اول مشکل بیمار را می پرسد و هیچ وقت از قابلیت های خود و خدمات خود صحبت نمی کند و سعی می کند بیماری را تشخیص دهد ، پس در جلسه فروش ، اول باید نیاز مشتری تشخیص داده شود .
۲. بررسی
یک دکتر ، پس از اینکه بیماری را تشخیص داد سوال می کند که شما بیماری خاصی هم دارید به داروی خاصی واکنش منفی دارید ، پس یک فروشنده خوب پس از اطلاع از نیاز مشتری ، باید بررسی کند که چه محصول و خدماتی برای مشتری بهتر است و سلیقه مشتری را با نیاز او و بودجه او ، مطابقت دهد و برای پیشنهاد بهترین شرایط جمع بندی کند .
۳. تجویز :
یک دکتر پس از تشخیص و بررسی ، یک نسخه تجویز می کند ، یک فروشنده خوب ، بهترین محصول مرتبط با نیاز مشتری را باید پیشنهاد دهد .
۴. اعتماد به تجویز و دفاع از آن
وقتی دکتر یک نسخه ای می نویسد ، شما سوال می کنید که مثلا سرم هم نوشتید ؟ دکتر با نگاه گیرایی به شما می گوید نیازی نیست اما اگر بخواهی مینویسم ، شما هم میگویید اگر نیاز نیست که هیچ !!
یک دکتر با اعتماد به علم خود ، با دفاع از نسخه تجویز کرده ، بیمار را به سمت درمان هدایت می کند ، ممکن است یک مشتری حتی نیاز خود را درست تشخیص نداده باشد و شرایط را از موقعیت جدید خود درک نکرده باشد ، کار یک فروشنده خوب این است که نیاز مشتری را به درستی شناسایی کند و بهترین پیشنهاد کالا و خدمات را ارائه کند و حدالامکان از پیشنهاد خود دفاع کند .
🪪 مهدی سعیدی
#ما_اول_مشتری_خودمان_هستیم