مشتری خود را بشناسید: اولین قدم برای فروش موفق

بازاریابی حضوری یا فروش حضوری یکی از شیوه‌های رایج بازاریابی و فروش است که در آن فروشنده با مشتری به صورت رو در رو دیدار می‌کند و گفتگوهای فروش انجام می‌شود.

نکات کلیدی بازاریابی حضوری:

  • شناخت مشتری:قبل از شروع گفتگو، اطلاعاتی در مورد مشتری جمع آوری کنید. در طول گفتگو هم از هر فرصتی برای شناخت بیشتر او استفاده کنید.
  • شناخت محصول:به طور کامل با محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنید آشنا باشید.
  • از متن حفظ شده استفاده نکنید:صحبت‌های خود را با توجه به نیاز و سلیقه هر مشتری تنظیم کنید.
  • به مشتری اجازه صحبت بدهید:تا حد امکان به مشتری اجازه دهید تا درباره خواسته‌ها و انتظارات خود صحبت کند.
  • در صورت وجود، نقاط ضعف را بیان کنید:اگر محصول شما نقطه ضعف شناخته شده‌ای دارد، در مورد آن به مشتری توضیح دهید.
  • از محتوای پشتیبان استفاده کنید:برای معرفی بهتر محصول از بروشور، اسلاید، ویدئو و سایر محتوای پشتیبان استفاده کنید.
  • روش ارائه را متناسب با مخاطب تنظیم کنید:برای مشتریان متخصص و معمولی از روش‌های ارائه متفاوتی استفاده کنید.
  • پایان خوش:مستقل از نتیجه فروش، با مشتری با احترام و مهربانی رفتار کنید.

تمرینات:

  • به یک تجربه از فروش حضوری خود فکر کنید و مصداق‌هایی از نکات کلیدی بازاریابی حضوری را در آن پیدا کنید.
  • تجربیات خود را در مورد بازاریابی حضوری به فهرست نکات کلیدی اضافه کنید.

نکات تکمیلی:

  • در این متن به تفاوت‌های بازاریابی حضوریو ویدئو کنفرانس اشاره شده است.
  • مهارت ارتباطی، زبان بدن و متقاعدسازیسه ستون اصلی دوره‌های آموزش بازاریابی حضوری هستند.
  • اعتماد به نفس، حفظ تسلط بر محصول و گوش دادن فعالاز جمله ویژگی‌های یک فروشنده موفق هستند.

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *