صفحه ای از دفتر خاطرات شالفروشان بخش هشتم

نویسنده: مهدی شالفروشان

پیمانکار ساختمان

درود

خوشبختانه پیشرفت ارتباطات ، در امور تجاری هم تاثیر شگرفی گذاشته است بعنوان مثال ما تنها با داشتن یک موبایل در خارج از کشور میتوانیم به بیشتر نیازهایمان پاسخ دهیم….

زمانی که در خارج از ایران بودیم به راحتی ایمیلهایی که از هر جای دنیا به دفتر تهران ارسال میشد را بازدید و از همان مکان پاسخ میدادیم
یک روز ایمیلی بدستمان رسید که آدرس مبدا آن ، شهر و کشوری بود که خودمان ماهها بود در آن حضور داشتیم گرچه آنها این موضوع را نمیدانستند و در آن ایمیل درخواست چند کانتینر کالا را از شرکت ایرانی ما داشتند ….
از آنجایی که فرستنده ایمیل به فکرش هم خطور نمیکرد ما چند خیابان آن طرف تر باهاشون فاصله داریم پس بدون اطلاعشان وارد مکاتبات واقعی تجاری شدیم تا صحت و سقم شرکت آنها را ثابت و در صورت صلاحدید ، قرارداد را به سرانجام رسانیم
دو هفته با آنها مکاتبه داشتیم و جالب اینکه همه ایمیلهای ارسالی آنها بسیار فنی و تخصصی و حرفه ای ارسال میشد و کمتر کسی به آنها مضنون میشد .‌…
خلاصه زمان آن رسیده بود که قرارداد را نهایی کنیم بنابراین به آن شرکت ایمیل زدیم که نماینده شرکت ما در نزدیکی شما مستقر میباشد و لطفا” فرصتی را برای ملاقات حضوری و انعقاد قرارداد رسمی تعیین فرمائید ….
از همان زمان بود که با ما قطع رابطه کردند و رفتند و غیبشان زد و ما هم مطمئن شدیم آن شرکت جزو شرکتهای فیک و کلاهبردار دنیا بوده است

نتیجه گیری :
در تجارت داخلی و خارجی حتما” محصولات خود را از طریق اشخاص و شرکتها و نمایندگی های معتبر بفروش رسانده و قبل از ارسال کالا ، صلاحیت مشتریها را بررسی و اعتبار سنجی نمائید .

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *