صفحه ای از دفتر خاطرات شالفروشان بخش 4

نویسنده: مهدی شالفروشان

پیمانکار ساختمان

درود
پلان اول :
چند سال پیش دو جوان ، ایده ای را برایم مطرح کردند و از شرکت بنده خواستند تا به عنوان پشتیبان در آن سرمایه گذاری کنم
از جایی که این ایده برای اولین بار در دنیا شکل میگرفت و بسیار وسوسه انگیز بود در آن مشارکت کردم و کار را به پیش بردیم
مشکلات را در تولید یکی یکی پشت سر گذاشتیم ولی بدلیل ” قیمت گذاری ” نادرست و غیر کارشناسی بازخورد مناسبی نگرفتیم و …..

پلان دوم :
محصولی را برای صادرات از یک تولید کننده داخلی ، خریداری و به کشور هدفمان ارسال کردیم و در پارت اول سود خوبی برایمان داشت …..
چند ماه بعد مجددا” درخواست خرید از کارخانه را داشتیم ولی تولید کننده که از قیمت فروش ما آگاه بود قیمت قراردادش را افزایش داده و به نوعی خودش را شریک سود ما دانسته بود و از جایی که تولید این کالا در دنیا فقط در انحصار چهار کشور قرار داشت پس قدرت چانه زنی را از ما گرفته بود …..
چاره ای دیگر اندیشیدیم و با سه کشور دیگر وارد مذاکره شدیم و نهایتا” با قیمتی مناسب تر از شرکت ایرانی کالای مورد نظر را تهیه و ارسال نمودیم .

نتیجه گیری :
قیمت گذاری کالا یکی از ارکان مهم بازاریابی و فروش میباشد و تغییرات غیر اصولی آن باعث میشود تا با دست خودمان تولیدمان را زمین گیر کنیم و به همین دلیل هم خیلی از کارخانه ها به جرگه ورشکستگان پیوسته اند و رقبا جایشان را پر کرده اند .

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *